Porsche 914: një pamje e ndryshme

I lançuar 55 vjet më parë, modeli 914 është diçka krejtësisht e re për Porsche-n. Është makina e parë e prodhimit të markës me motor të vendosur në mes, e para që ofrohet vetëm si version me çati të hapur dhe e para që është projektuar si një linjë e re modelesh, e ndryshme nga ajo e makinave me motor të vendosur në pjesën e pasme. 914, e cila debutoi në shtator të vitit 1969 në Panairin e Automobilave në Frankfurt, është makina e tretë krejtësisht e re në prodhim nga Porsche magazin de piese auto online.

Porsche 914: një pamje e ndryshme

Vierzehner, ose "katërmbëdhjetëshja", siç e quajnë gjermanët, ishte përpara kohës së saj në shumë mënyra, por në vitin 1969 dukej e huaj në krahasim me klasikët elegantë që i sjellin Porsche-s famë të vërtetë botërore. Dizajni i makinës nuk mori vlerësimet pozitive të pritura dhe ndoshta për këtë arsye kompania nuk e promovoi kurrë emrin e stilistit që e dizajnoi atë në media. Ajo që publikohet zyrtarisht është se modeli është rezultat i punës së përbashkët të dy kompanive automobilistike të lidhura në mënyrë të pazgjidhshme: Porsche dhe VW, ku e para dëshiron një model krejtësisht të ri, por nuk ka mundësi ta përballojë atë, ndërsa e dyta dëshiron të pasurojë gamën e saj me një dizajn të freskët. Dhe kjo është plotësisht logjike, pasi në mesin e viteve 1960 Karmann Ghia dukej tashmë mjaft e vjetëruar, dhe zëvendësimi i saj me një model krejtësisht të ri ishte urgjent.

Kështu, u arrit një marrëveshje midis dy kompanive, sipas së cilës Volkswagen angazhoi Porsche-n për të projektuar një makinë sportive që do të prodhohej nga Karmann. U vendos që të pajiset me motorin e ri 1.7 litra bokser me katër cilindra të VW-së, i destinuar për modelin modern VW 411 fastback të ardhshëm, ndërsa pezullimi i përparmë, drejtimi dhe transmisioni me pesë shpejtësi ishin nga Porsche 911. Makina u lançua në Evropë si VW-Porsche, por në tregun amerikan u shit vetëm si Porsche. Brendësia gjithashtu përzien elementë të njohur nga VW dhe Porsche.

Në vitin 1964, kur ekipi i dizajnit në Zuffenhausen mori përsipër projektin VW-Porsche, ai shqyrtoi disa koncepte, duke përfshirë propozime për pjesën e jashtme, por më pas ndoqi rrugën e vet. Në fillim të vitit 1966, u miratua dizajni përfundimtar i jashtëm, i projektuar nga projektuesi kryesor i atëhershëm i Porsche-s, Heinrich Klie.

Përveç avantazheve në manovrim, varianti me motor të vendosur në mes ka një bagazh, si përpara ashtu edhe prapa, duke e bërë atë një makinë të vërtetë turistike, me një panel çatie të fortë që tërhiqet në ndarjen e pasme. Ky konfigurim, i kombinuar me dizajnin karakteristik, e distancon qartë 914 nga 911. Vizualisht, makina ndryshon ndjeshëm jo vetëm nga modelet e tjera të kompanisë, por edhe nga modelet sportive të kompanive të tjera, dhe në premierën e saj në vitin 1969, ajo rezulton të jetë jashtëzakonisht individuale për sa i përket dizajnit.

Fatkeqësisht, 914 ishte e dënuar të dështonte që në fillim në Evropë, ku u perceptua si një VW-Porsche, por jo si një VW, as si një Porsche. Megjithatë, të gjithë bien dakord për një gjë: ofron manovrim të jashtëzakonshëm, dizajn inteligjent dhe efikasitet të admirueshëm. Shasia u zhvillua nga inxhinieri legjendar i Porsche-s, Helmut Bott, dhe e vërtetoi vlerën e saj në Le Mans në vitin 1970, ku fitoi kategorinë GT, zuri vendin e gjashtë në renditjen e përgjithshme dhe të katërtin në Indeksin e Efikasitetit.

Midis viteve 1970 dhe 1976 u prodhuan gjithsej rreth 119,000 kopje, që në fakt është një arritje shumë e mirë.

Pjesë auto AutoPower
Pjesë auto AutoPower

Vierzehner, ose "katërmbëdhjetëshja", siç e quajnë gjermanët, ishte përpara kohës së saj në shumë mënyra, por në vitin 1969 dukej e huaj në krahasim me klasikët elegantë që i sjellin Porsche-s famë të vërtetë botërore

Kështu, u arrit një marrëveshje midis dy kompanive, sipas së cilës Volkswagen angazhoi Porsche-n për të projektuar një makinë sportive që do të prodhohej nga Karmann